Pozycjonowanie w mapach Google

Chirurgia stomatologiczna usuwanie ósemek ekstrakcja zęba
Chirurgia twarzowo-szczękowa
Wrzesień 2, 2020
Okna energooszczędne Toruń okna pasywne
Czym są okna pasywne?
Wrzesień 15, 2020

Wizytówki udostępniane w mapach Google są sprawdzonym narzędziem wspierającym zaistnienie na rynku lokalnym. Poprzez mapy Google zyskujemy dostęp do lokalizacji przedsiębiorców z różnych branży. W ten sposób użytkownik może z łatwością odszukać sklep pełen ciekawych produktów lub usług. Aby pojawić się na liście firm w konkretnej okolicy należy zarejestrować swoją wizytówkę w mapach Google. Pośród wszystkich udostępnionych usług Google należy znaleźć funkcję Google Moja Firma i postępując zgodnie z instrukcjami stworzyć profil. Każdy następny krok przybliża nas do posiadania kompletnej wizytówki. Wystarczy uzupełnić swoje dane jak nazwa działalności czy jej położenie oraz dane kontaktu, a następnie je zatwierdzić. Uzupełniona o bazowe informacje wizytówka jest opracowana do użytku. Warto jednak uzupełnić ją o dodatkowe informacje na które jest miejsce w poszczególnych zakładkach. Ostatnim krokiem jest weryfikacja, aby wizytówka była całkowicie aktywna. Posiadając wizytówkę dobrze zastanowić się nad pozycjonowaniem jej, aby była widoczna dla wielu odbiorców.

Jak pozycjonować własną wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie firmy przez wizytówkę w mapach Google ma wpływ sporo różnych czynników. Przede wszystkim duże znaczenie ma dystans względem użytkownika. Chcąc znaleźć sklep bądź usługi zazwyczaj kierujemy się tym, jak daleko znajduje się od miejsca zamieszkania, dlatego wizytówka sprawdza się przede wszystkim na rynku lokalnym. Im bliżej znajdujemy się klienta, tym większa możliwość na wyższy wynik wyszukiwania. Obok tego istotna jest rozpoznawalność oraz trafność względem słowa kluczowego. Kiedy firma jest rozpoznawalna pod konkretnym słowem kluczowym albo opublikowana na jej witrynie treść zgadza się z wyszukiwaną frazą tym większe prawdopodobieństwo, że wizytówka znajdzie się wysoko. Funkcje znajdujące się w usłudze Moja Firma zapewniają wiele opcji, jakie mogą pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie wizytówki Google.

Uzupełnij informacje na temat firmy

Podstawowe informacje jak nazwa, telefon i adres  należy uzupełnić o kolejne równie potrzebne dane, jakie pozwolą Google dopasować wizytówki do wyszukiwania użytkownika. Informacje kontaktowe wizytówki trzeba wypełnić zgodnie z danymi ze strony internetowej. Dodatkowo w nazwie wizytówki da się dodać nazwę firmy razem z ogólną frazą (np. Firma – pozycjonowanie wizytówek Google). Obok tego należy dodać kategorie i podkategorie, jakie pokażą Google oraz użytkownikom profil firmy, czyli jej charakter. Niezbędna jest także lokalizacja i obszary działania. W lokalizacji umieszczamy adres siedziby firmy, gabinetu, sklepu itp. Jeśli jednak gwarantujemy usługi poza siedzibą (np. montaż drzwi i okien w domu klienta) wtedy warto dodać obszar działania, czyli szerzej np. miasto, województwo.

Zdobądź atrybuty oraz opinie klientów

Szczególnie wartościowe jest też zdobycie atrybutów. Są to atrybuty zespojone z tym jak działa firma. Dla przykładu informują czy dana lokalizacja ma dostęp do Wi-Fi, czy w pobliżu jest parking lub czy jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Minusem jest to atrybutów nie uzupełniamy sami, ponieważ dodawane są one na podstawie udzielonych przez klientów odpowiedzi na zadane przez Google pytania. Same opinie klientów mocno wpływają na pozycjonowanie. Znaczna część potencjalnych klientów nadal wierzy opiniom Google, z tego względu warto się o nie postarać i co istotne, zawsze na nie odpowiadać. Dzięki pozytywnym opiniom mamy większą szansę, że Google pokaże wizytówkę wyżej.

Umieść produkty, usługi, unikalny opis i zdjęcia firmy w wizytówkach Google

Unikalny opis firmy to doskonałe miejsce, by zwrócić uwagę na najistotniejsze zalety firmy, stosując najbardziej dopasowane słowa kluczowe. Pierwsze 250 znaków pokazuje się w profilu firmy bez klikania w przycisk „więcej”, z uwagi na to warto skupić się nad początkową częścią opisu. Co więcej dla lepszego rezultatu pozycjonowania wizytówki Google należy dodać swoje usługi i produkty. Uzupełnienie profilu tylko wpłynie na pozycjonowanie, ale również być może przyciągnie większą ilość potencjalnych klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google oddziałuje też dodawanie filmów i zdjęć. Multimedia opublikowane w wizytówce nie tylko sprawiają, że jest ciekawsza dla odbiorców, ale również umożliwiają dodanie tekstu alternatywnego opisującego zdjęcie. Częste publikowanie zdjęć znacząco oddziałuje na pozycjonowanie.

Publikuj wpisy

Za sprawą wpisów w wizytówkach Google zaproponować klientom ciekawych treści, jakie mogą sprawić, że chętniej przejdą do naszej strony internetowej albo sprawdzenia usługi. Wpisy umożliwiają dodanie treści do 1500 znaków oraz odsyłacz, za pomocą którego możemy przekierowywać do dowolnej strony, np. podstrony z opisem usług albo innego miejsca. Wpis w wizytówce nie tylko będzie widoczny przez długi czas (zakres dat można samodzielnie ustalić nawet do roku), może stać się częścią marketingu treści, gdzie będziemy proponować klientom trochę ciekawej wiedzy z branży. Systematyczna publikacja będzie traktowana właściwie jak wpisy z bloga na stronie, z uwagi na co warto przemyśleć zastosowanie takich wpisów.

Zdobywanie linków

Linki prowadzące wprost do wizytówki są całkiem istotnym elementem, który wpłynie na pozycjonowanie wizytówki. Warto więc rozpatrzeć się za branżowymi lub lokalnymi forami, katalogami, portalami blogami albo pozostałymi źródłami, ocenianymi przez Google jako wysokie jakościowo, gdzie można zostawić link odsyłający. Dobry profil linków da Google znak, że warto pokazać wizytówkę na wyższej pozycji, ponieważ odnoszą się do niej różne interesujące strony. Linkowanie ma zatem pozytywny wpływ na pozycjonowanie .

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Komentarze są wyłączone.