Pozycjonowanie lokalne – dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy

Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – pierwsze kroki
Lipiec 5, 2017
Malowanie bawialni i sal zabaw dla dzieci
Malowanie bawialni i sal zabaw
Listopad 25, 2017

Obecnie widać, że bez należytego wypozycjonowania strony internetowej, widoki na powodzenie naszego biznesu są dość nieduże. Na szczęście, dzięki nieustającemu rozwojowi, Google wymyśliło złożony mechanizm, z którego pomocą dotrzemy do Odbiorców z sąsiedztwa. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis samochodowy, restauracja, biuro nieruchomości i cokolwiek innego zostało zauważone przez Klientów z Twojej okolicy, konieczne jest właściwe wypozycjonowanie strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Ma na nie wpływ dużo czynników, które przeanalizujemy w poniższym artykule.

Pozycjonowanie lokalne – czyli co?

Najzwyczajniej w świecie, w pozycjonowaniu lokalnym chodzi o wypromowanie konkretnej strony w wyszukiwarkach. Od tradycyjnego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że skupiamy się na wyszukujących z danego grona, np. województwa, miejscowości, a nierzadko nawet wyznaczonej dzielnicy. Często jest tak, że wyszukiwarka potrafi samodzielnie stwierdzić, gdzie mieści się najbliższe naszemu położeniu spore miasto. Możemy to bez trudu zweryfikować, używając przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że naszym celem jest znalezienie agencji nieruchomości. Jeżeli osoba wyszukująca jest w tym momencie w Toruniu, to w takiej sytuacji wyszukiwarka doradzi nam najskuteczniej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Dane statystyczne nie kłamią – powyżej 95% Odbiorców poszukuje priorytetowo spółek i usług z ich okolicy, by mieć do nich łatwy dostęp. Powinniśmy uczynić co w naszej mocy, żeby odszukali właśnie naszą firmę, bo ponad 3/4 wyszukujących lokalnie dokonało zakupu w przyszłości, a powyżej 80% użytkowników telefonów nowej generacji i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Jakich usług poszukują? Wyróżniają się zdecydowanie restauracje, sklepy i usługi. Gdy posiadasz restaurację działającą lokalnie, koniecznie musisz zapytać eksperta o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jakie działania podjąć?

Podobnie jak w przypadku zwykłego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym wciąż niezwykle istotną kwestią będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy systematycznie dodawać teksty oraz postarać się, aby treści były możliwie jak najwyższej jakości. Należy pamiętać przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Należy na tym etapie zastanowić się nad technikami, które będą charakterystyczne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.
Utworzenie strony w Google Moja Firma, które szerzej przeanalizujemy poniżej,
linki z lokalnych stron – dopilnujmy, aby wzmianki o naszej firmie wyświetlono w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz stronach połączonych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących firmę – otoczmy opieką dane, które zamieszczamy w katalogach firmowych i innych witrynach. Jeżeli ulegnie zmianie nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie aktualizujemy tego, to wówczas narzędzie wyszukujące potraktuje nas jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Szczególnie znaczące będzie utworzenie konta naszej firmy w Google Moja Firma. Służy ona do robienia wizytówek firm, które egzystują na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej zyskać? Odpowiednie pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki spowoduje, iż wyszukujący, używający lokalnych słów kluczowych prawdopodobnie trafi na naszą wizytówkę, obejmującą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo utworzenie wizytówki nie jest szczególnie złożone, ale już pozycjonowanie wymaga staranności i określonej wiedzy.

Żeby jeszcze zwiększyć swoje perspektywy na pozyskanie lokalnych Kontrahentów, posłużymy się usługą Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten składnik pozycjonowania lokalnego jest relatywnie trudny, ale zyski na rynku lokalnym z pewnością będą odczuwalne. Jak powinna wyglądać prawidłowo sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć dobry tytuł. Trzeba wcielić się w rolę szukającego i zastanowić się, czego będzie szukał w wyszukiwarce. Najprościej będzie zawrzeć w tytule nazwę firmy oraz rodzaj oferowanych przez nas usług. Po tytule, uzupełniamy wizytówkę o aktualne dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – trzeba na bieżąco je aktualizować. Następnie generujemy dla Twojej firmy unikatowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, zwykle jako nazwa firmy. Jeśli już zadbaliśmy o te elementy, to zostaje już tylko dobrać dopracowaną grafikę oraz zredagować opis działalności.

Pamiętajmy – wizytówka wiąże się z wystawianiem nam opinii przez wyszukujących. Ich ilość i jakość będą decydować o tym, jak wysoko wylądujemy w rezultatach wyszukiwania. Gdy uda nam się wypracować większą liczbę przychylnych opinii, to wtedy będzie miało to bezpośrednie przełożenie na pozyskiwanie kolejnych Klientów oraz tworzenie dominacji nad rywalami.

Pozycjonowanie lokalne to mniej drogi i szybszy przepis, na pojawienie się w wynikach wyszukiwania niż zwykłe pozycjonowanie witryn. Nie masz pojęcia od czego zacząć? Agencja reklamowa mająca w ofercie pozycjonowanie lokalne na pewno pomoże Ci poczynić pierwszy krok w kwestii pozycjonowania lokalnego.

Po więcej informacji – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

 

 

Komentarze są wyłączone.