Marketing internetowy – pierwsze kroki

Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging
Maj 30, 2017
Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Pozycjonowanie lokalne – dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Sierpień 19, 2017

Jak doskonale wiemy sieć internetowa otwiera przed nami wiele możliwości w dziedzinie promocji. Wygląda to na banał, ale w omawianym przypadku pasuje jak ulał. Marketing internetowy to w dzisiejszych czasach pozycja obowiązkowa dla zainteresowanych wypromowaniem swojej firmy w internecie. W dzisiejszym wpisie opiszemy co to jest marketing w internecie i jak jego zastosowanie wpłynie na naszą firmę.

Aby zagłębić się w tematykę związaną z marketingiem w internecie, powiedzmy sobie najpierw co to jest sam marketing. Sporo osób stosuje ten termin zamiennie z propagowaniem poszczególnego produktu, ale tak naprawdę jest to o wiele bardziej złożone. Proces marketingowy jest to wielopłaszczyznowa strategia, która ma nieść za sobą zyski w postaci dotarcia z naszym produktem do możliwie najliczniejszej grupy Klientów. Aby wcielić plany w życie, trzeba przywiązać wagę do wielu elementów, do których należą należyta komunikacja z rynkiem, dobrze dobrane narzędzia do reklamowania, określenie grupy docelowej oraz ustalenie budżetu. Podczas wdrażania procesu, potrzebna będzie nieustanna analiza zmian na rynku i otwarcie na potrzeby Konsumentów.

Marketing internetowy – pierwsze kroki

Rozwój technologii spowodował, że powstała specyficzna forma marketingu – marketing on-line, zwany również e-marketingiem. Czemu jest tak fundamentalny? Inwestorzy i właściciele zakładów przenoszą działalność do sieci, aby skorzystać z plusów sieci i odnaleźć więcej Konsumentów. Marketing on-line to suma wszystkich czynności, które znamy z normalnej formy marketingu, ale do ich urzeczywistnienia będziemy używać sieci internetowej. Jeśli nasze metody będą skuteczne, to wtedy pozycja naszej firmy w internecie znacznie się poprawi, a nasz priorytetowy cel – promocja oraz budowanie świadomości marki, idące w parze z jej dobrym odbiorem zostanie wypełniony. Głównym narzędziem, którego będziemy używać w marketingu w sieci jest witryna www naszej spółki. Spośród najważniejszych różnic między powszechnym marketingiem, a e-marketingiem wskazujemy w pierwszej kolejności rolę Konsumenta. Nie będzie ona w tym temacie bierna, przeciwnie, prowadzi on z nami nieustanny dialog, poprzez m.in. przekazywanie poglądów na temat naszej pracy oraz wpływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do typowych działań, z którymi zmierzymy się przy temacie marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron www
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– Social Media
– blogosfera
– e-mail marketing

Opisywaliśmy już dość obszernie pozycjonowanie stron www, zaś niżej skoncentrujemy się na dwóch odmianach marketingu w internecie – content marketingu oraz influencer marketingu, które mogą nam dostarczyć dużo profitów.

Content marketing – postaw na jakość

Ta dyscyplina marketingu internetowego może być niesamowicie opłacalna, jeśli naszym celem ma być znalezienie nowych Odbiorców, lecz przede wszystkim –  zbudowanie z nimi długotrwałych i bazujących na oddaniu więzi. Jak do tego doprowadzić?

Content marketing korzysta zwłaszcza na publikowaniu w internecie treści o możliwie jak najwyższej jakości. Nie chodzi tutaj w pierwszej kolejności o jednowymiarowy komunikat reklamowy, ale o wywołanie poruszenia u Kontrahenta, który zdecyduje się zostać z naszą firmą na zawsze. Oczywiście wiele zależy w tej sytuacji od grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Zawartość powinna być dostrojona do jej hobby, obyczajów oraz co również istotne – zwyczajów kulturowych. Content marketing znajdziemy w różnych formach, np.:

– artykuły tematyczne,
– krótkie filmy,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma naturalnie znaczenie, lecz zdecydowanie większą wagę winniśmy przywiązywać do wartości wydawanych przez nas treści. Gdy Google zakwalifikuje je jako wartościowe, to wówczas zwiększy to perspektywy naszej firmy na bycie wyżej w wynikach wyszukiwania. Przypilnujmy tego, żeby treści były autorskie i nietypowe. Jak wynika z fragmentu tekstu o content marketingu – najważniejsza będzie wartość merytoryczna.

Influencer marketing – o co w nim chodzi?

Omówiona poniżej gałąź marketingu internetowego staje się ostatnio wyjątkowo popularna. Czemu tak się dzieje? Influencer – czyli osoba, która jest specjalistą w promowanej dziedzinie, lub też jest znana ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub często odwiedzanego profilu w Social Media, jest w stanie znacznie wpłynąć na potencjalnych Nabywców. W wyborze influencera musimy się kierować specjalizacją, w jakiej działamy. Jeżeli chcemy reklamować sklep z odzieżą, wówczas świetnym pomysłem jest zaangażowanie influencera, który spopularyzował bloga na temat mody.

We wskazaniu odpowiedniego influencera mogą pomóc nam fora, grupy dyskusyjne na Facebooku lub po prostu narzędzia do wyszukiwania. Pamiętaj o tym, żeby przed zaangażowaniem człowieka do reklamowania Twojej firmy, jasno wskazać cele i przemyśleć jaki budżet będziesz chciał na przeznaczyć na influencera. Zaangażowanie influencera powinno być częścią dużej strategii, która pomoże nam przekonać Klientów.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak mogliśmy się przekonać, marketing internetowy to wyjątkowo obszerna kwestia. Moc profitów, ale też sporo pracy do zrealizowania, jeśli nasze działania ma przynieść określony rezultat. Nasze działania winny być sumiennie zaplanowane, a potem przez cały czas musimy odpowiadać na zmiany w modzie.

Marketing w Internecie i nie tylko – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Komentarze są wyłączone.