Pozycjonowanie stron WWW – działania on site i off site

Nowoczesne okna pasywne
1 lutego, 2021
Ortodonta Toruń
1 lutego, 2021

Pozycjonowanie stron WWW – on site i off site

Pozycjonowanie witryn internetowych jest wielopoziomowym przebiegiem starań, których najbardziej wyczekiwanym bazowym rezultatem jest osiągnięcie jak największej widoczności konkretnej witryny w Internecie. Zamysłem jest więc jak najwyższa pozycja wyświetlenia danej witryny przez Google, najlepiej w dziesięciu organicznych, bezpłatnych, wyników wyszukiwania na daną frazę kluczową. Mając na uwadze różne względy na rezultat pozycjonowania wpływa sporo czynników zaczynając od funkcjonowania algorytmów Google, po sytuację na rynku. Dlatego, żeby rezultat był odpowiedni i skuteczny, szczególny wpływ wywierają prace podejmowane bezpośrednio na stronie – on site i poza nią – off site.

Optymalizacja on site

Działania on site bezpośrednio korespondują ze sprawnością strony oraz z treścią, która jest na niej publikowana. Kroki wykonywane do pozycjonowania witryny WWW w tym dziale należy rozpocząć od samego funkcjonowania strony jej ogólnej struktury oraz kodów. Ważne jest to, by strona internetowa była oceniana przez Google za poprawną i wartościową biorąc pod uwagę jej treść. By strona internetowa została uznawana za poprawną od strony technicznej, najmocniej należy zoptymalizować parę podstaw technicznych. Oprócz odpowiedniej struktury i właściwego kodowania należy zwrócić uwagę na czas wyświetlania się głównej strony i każdej z podstron. Im prędzej strona internetowa się wyświetla, tym lepiej, dlatego jeżeli zbyt dużo czasu trzeba czekać na wczytanie się witryny, najlepiej to prędko poprawić. Algorytmy Google sporo uwagi poświęcają wygodzie użytkownika, dlatego ze względu na nich kluczowe jest dopasowanie witryny WWW do mobilnej wesji. Duża część użytkowników częściej używa mobilnych urządzeń, dlatego stworzenie i dopasowanie witryny WWW do różnych urządzeń, by wyświetlały zawartość zgodnie z zamierzeniem, ma spore znaczenie dla skuteczności pozycjonowanie i działań on site. Oprócz tego warto zainstalować certyfikat SSL. Ten certyfikat gwarantuje bezpieczeństwo transmisji danych, co sprawia, że jest bardzo ważny np. dla e-sklepów.

Działania on site od strony treści

Oprócz działań powiązanych bezpośrednio z wyświetlaniem witryny WWW, ze względu na pozycjonowanie należy skoncentrować się także na samej treści czy organizacji publikowanych podstron i wpisów. Niezwykle istotny jest ich adres url, gdzie powinny zawrzeć się kluczowe słowa, a także poprawna indeksacja pełnej zawartości strony. Z tego powodu należy umieszczać linki wewnętrzne. Linki przenoszące nas między podstronami w zakresie jednej witryny www są niezwykle ważne dla struktury. W przypadku samych wpisów oprócz adresu url zgodnego z tematem postu niezbędne jest także używanie odpowiednio nagłówków H1-H6 oraz przystosowane do wygodnego czytania rozłożenie treści. Akapity powinny być optymalnie podzielone, by przeglądanie ich nie było męczące dla użytkownika. Każdy wpis i podstrona powinny zostać uzupełnione o meta opisy: tagi title oraz meta description. Natomiast grafiki należy uzupełnić o tytuł oraz alternatywny tekst (alt tekst), opisujący grafikę w sytuacji, kiedy strona internetowa nie dała rady pokazać go graficznie. Wszelkie grafiki czy pliki publikowane na stronie warto optymalizować ze względu na pozycjonowanie.

Co do samej treści, powinna zostać przemyślana. Niedopuszczalne jest powielanie treści, więc trzeba zawczasu wykrywać i zapobiegać występowaniu tego zjawiska, by nie zaszkodzić pozycjonowaniu witryny. Dla algorytmów Google treść ma główne znaczenie, dlatego im bardziej wartościowa treść pojawi się na stronie WWW, tym sama strona zostanie oceniona jako wartościowa. W tym celu lepiej obserwować działania on site i off site innych specjalistów w swojej branży, znajdować koncepcje na treść, która okaże się chętnie wyszukiwana przez użytkowników i podjąć kompleksowe rozeznanie wobec najlepszych i najbardziej przypasowanych słów kluczowych. W takim celu, by treść była atrakcyjna dla użytkownika i była przydatnym źródłem wiedzy, szczególnie jeśli publikujemy w tematach powiązanych z naszymi usługami i branżą. Ważne jest także to, by nowa treść pojawiała się na stronie WWW systematycznie. Takie działania on site wywierają korzystny wpływ na pozycjonowanie.

Działania off site

Działania off site zawierają te działania, jakie podejmujemy poza stroną, by umocnić jej wartość oraz skuteczność pozycjonowania. Podstawą tego jest sprawny link building, tj. kreowanie naturalnego profilu linków o wysokiej wartości, które odsyłają do witryny WWW. Dobra jakościowo sieć linków jest istotna, dlatego że Google uznaje za wartościowe takie serwisy, portale i witryny, jakie są popularne. W tym przypadku należy jednak bardzo patrzeć na wartość stron internetowych, na jakich pojawi się link do witryny. Portale o niewielkiej wartości nie są brane za najlepsze źródło linku i mogą bardziej zaszkodzić pozycjonowaniu, niż je je wspomóc. Daleki zasięg witryny wzmocni wiarygodność witryny tylko w sytuacji, kiedy będzie pochodził z wartościowych źródeł. Ma to również dodatkową zaletę. Pozostawione w wielu adresach linki podnoszą szansę na to, że potencjalny klient znajdzie naszą stronę.

Drugim fragmentem działań off site jest stałe monitorowanie tego co dzieje w internecie. Analityka bazuje nie tylko na sprawdzaniu skuteczności działań on site i off site dla pozycjonowania. Oprócz tego ważne jest bezustanne poszukiwanie dopasowanych fraz kluczowych, koncepcji na posty blogowe, a także ocenianie działań konkurencji.

Komentarze są wyłączone.